Recenze - Modrá jako safír

Nakladatelství: COO BOO
Vydání: 1. vydání
Stran: 349
Přeložila: Z Německého originálu (Saphirblau)přeložila Tereza Pecková
ISBN: 978-80-7447-150-6

Nejhlavnější postavy: Gwendolyn, Gideon

Anotace: Být čerstvě zamilovaná v minulosti vážně není dobrý nápad. To si přinejmenším myslí šestnáctiletá Gwendolyn, novopečená cestovatelka časem. Koneckonců mají s Gideonem docela jiné starosti. Například jak zachránit svět. Nebo se naučit menuet (a ani jedno není vůbec snadné!). Gwen má sice po svém boku několik dobrých rádců, ale když se Gideon začne chovat tajuplně, je jí jasné, že musí své hormony co nejdříve dostat pod kontrolu. Jinak z toho, že láska nezná čas, nezbude vůbec nic.

V této knížce přibude i jedna velmi legrační postava Xemerius, což je démon starého kostelního chrliče. Xemerius je velmi vtipný a užitečný při mnoha situacích. Tuto postavu vidí jenom Gwendolyn.

Tato knížka začíná přesně, kde končil první díl (rudá jako rubín) a to je v kostele. A proto bych já osobně doporučovala číst tuto knížku hned co dočtete 1. díl, protože se hned zorientujete nad příběhem. Já jsem hned četla 2. díl za 1.dílem, takže jsem si příběh vychutnala na 100%. A taky v tomto 2 díle více pochopíte proč je na obalce napsáno "Láska nezná čas". Pokud znáte Gideona i z 1.dílu tak určitě víte jaký je tento klučina zač a v jakých situacích se jak zachová. V této i předchozí knížce mi Gideon přišel arogantní a namyšlený, určitě v tom nejsem sama, komu připadá Gideon takový. Stane se také spoustu zvratů. Se všem co se stane se radí Gwendolyn s její nejlepší kamarádkou Leslie. S kterou si volá i po večerech i nocích. Gwendolyn s Gideonem budou v celé knížce provázeni spoustu cestami časem. Jejich cesty jako i v minulém díle dozdobí spousty novými oděvy madam Rossini. Její oděvy jsou vždy navrhnuté do dané doby a proto Gwendolyn se musí smířit s tím, že její dlouhatanské a objemné šaty nebudou nějak příliš pohodlné. A co Charlotte? I tato postava bude stejně namyšlený jako v prvním díle.

Nicméně Kerstin Gierová udělala ještě více propracovanější díl než předtím. Všechno bylo krásné a plynulé. Obálky celé trilogie jsou strašně krásné a obsah knih kouzelný.
Všechny díly:
1. Rudá jako rubín (rubinrot)